Mitä saisi olla?
Nuoruudessani kaupan palvelutiskin takana ”Mitä saisi olla?” tuli automaattisesti suusta avauspuheenvuorona asiakaskohtaamisessa. Sitten pitikin olla kuulolla, kun oli asiakkaan vuoro kertoa asiansa.
Kasvokkain tapahtuvassa asiakaskohtaamisessa palaute tulee asiakkaalta saman tien puheena, ilmeinä ja eleinä. Jos asiakas ei ensimmäisellä kerralla saa sitä, mitä haluaa, tilanteessa on mahdollista reagoida ja muuttaa toimintaansa heti: tarjota lennossa jotain muuta.
Verkossa tapahtuvassa asioinnissa tilanne onkin sitten aivan toinen.
Mitä ne multa oikein haluaa?
Tässä sähköisessä maailmassa itsekin kipuilen, kun milloin mitäkin palvelua käyttäessäni yritän ymmärtää, miten minun oletetaan sitä käyttävän. Voit vain arvata, kuinka monta kertaa ”hermot-meni” ja ”yritän-huomenna-paremmalla-onnella” -verkkokokemuksia kohdalleni on osunut.
Usein toivon, että omat toiveeni toteutuisivat ajatuksen voimalla ja palvelu tarjoaisi suorilta juuri sen mitä tarvitsen. Toisaalta, palvelun ehdottama ratkaisu voi olla jotain ihan muuta kuin mitä itse olen odottanut. En voi välttämättä edes tietää, mikä on minulle juuri paras ratkaisu! Saati, että edes sitä osaisin kysyä.
Luultavasti myös palveluntarjoajalla on ollut tekemistä, kun olen luovasti käyttänyt heidän palveluaan aivan eri tavalla kuin miten sitä heidän mielestään piti käyttää. Olen tästä luovuudestani joskus saanut palautetta myös takaisin. Ja kas kummaa – on jopa käynyt niin, että palvelu on hieman muuttanut muotoaan!
Omista palvelukokemuksista toki riittää ammennettavaa kehitysprojekteihin, mutta niiden varaan ei voi rakentaa.
Rakas asiakas, anna meille palautetta
Me Kevassa haluamme saada palautetta.
Palaute on luottamuksen osoitus, olipa se sitten kriittistä tai kiittävää. Kriittiset palautteet ovat meille kullanarvoisia tienviittoja palvelun kehittämiseen. On myös ihanaa saada kiitoksia ja kuulla, että olemme oikealla tiellä.
Haasta meidät parantamaan verkkopalvelujamme! Tehdään niistä yhdessä sellaisia, että niitä on kaikkien helppo käyttää!
Mitä saisi olla?
Kerro meille kehitysehdotuksesi, ideasi tai palautteesi tästä