Yhteystiedot

Henkilöasiakkaan neuvonta ja asiointi

Hoida eläkeasioitasi, kysy, selvitä eläkkeesi määrä ja eläkeikäsi, hae eläkettä tai kuntoutusta

  • verkossa: Omat eläketietosi -palvelussa 
    avoinna joka päivä, aamuyöllä klo 03–04 palvelussa on tunnin käyttökatko
  • puhelimitse: soita 020 614 2837
    asiakaspalvelumme auttaa  arkisin klo 9.00-13.00 
  • sähköpostitse: tietoturvallisen asioinnin turvaamiseksi emme käytä Kevassa yleistä sähköpostiosoitetta. Voit lähettää turvallisesti postia meille Omat eläketietosi -palvelussa. 

Omien tietojen muuttaminen: Pankkitilin muutos ja osoitteenmuutos

Postiosoite - kirjoitetaan (ilman katuosoitetta) muodossa:
Keva
00087 KEVA

Työnantaja-asiakkaan neuvonta

Sähköinen asiointi

Työnantajan verkkopalvelussa voit asioida ja saat neuvontaa eläkemaksuihin, eläkkeisiin, kuntoutukseen ja Kevan työnantaja-palveluihin liittyvissä kysymyksissä tietoturvallisella viestit-toiminnolla.

Palvelu on käytössäsi ympäri vuorokauden.

Lisätietoa: Asiointi työnantajan verkkopalvelussa

Mikäli et ole rekisteröitynyt työnantajan verkkopalveluun tai viestit-toiminto ei ole käytössäsi, ota yhteys sähköpostitse

  • eläkevakuuttamiseen ja tulorekisteriin liittyvissä kysymyksissä osoitteeseen elakevakuutus[at]keva.fi tai
  • muuhun työnantaja-neuvontaan liittyen osoitteeseen kevapalvelu[at]keva.fi.

Myös neuvontabotti Ilona on käytettävissäsi vuorokauden ympäri verkkosivuillamme.

Puhelinpalvelu ja -neuvonta

Työnantajaneuvonta puhelimitse 020 614 2438 arkisin klo 9.00-13.00:

  • ammatillinen kuntoutus ja työkyvyttömyyseläkkeet
  • muut eläkkeet
  • tulorekisteri ja eläkevakuutusmaksut
  • verkkopalveluiden tuki
  • muut asiat

Yhteyshenkilöt työnantajille

Tuemme sinua työeläkevakuuttamiseen ja työkykyjohtamisen kehittämiseen liittyvissä asioissa. Saat meiltä tarkempaa tietoa palveluistamme, eläkevakuuttamisesta, henkilöstösi eläketurvasta tai vaikkapa yhtiöittämisessä huomioitavista asioista.

Oman asiakaspäällikkösi, kuntoutus- ja työkyvyttömyysasiantuntijasi yhteystiedot ovat työnantajan verkkopalvelussa.

Yleiset yhteystiedot

Puhelinvaihde: 020 614 21

Eläkeneuvonta ja kuntoutusasiat: 020 614 2837
Eläkeasioissa verkkoyhteydenotot: Omat eläketietosi -palvelu

Faksi: 020 614 2009
Y-tunnus:
0119343-0

Postiosoite ja käyntiosoite

Postiosoite kirjoitetaan (ilman katuosoitetta) muodossa:
Keva
00087 KEVA

KäyntiosoiteUnioninkatu 43, Helsinki

Kirjaamo

Vain viranomaisasiat ja hallinnolliset asiat kirjaamo(at)keva.fi
huom. kirjaamo ei vastaa eläketiedusteluihin
  

Kevan laskutusosoitteet ja laskutusohje

Toivomme saavamme laskut ensisijaisesti verkkolaskuina liitteineen.

Laskulla tulee olla vähimmäistietosisällön lisäksi Kevan tilaajan ilmoittama kustannuspaikka/tilaajan nimi tai muu annettu viitetieto (projektitunnus, sopimusnumero), jonka perusteella lasku ohjautuu oikeaan yksikköön. Pyydämme lisäksi huomioimaan, että toimitusosoite näkyy laskulla.

Annamme mielellämme lisätietoja Kevan laskujen käsittelystä osoitteesta ostolaskukeskus(at)keva.fi.

Verkkolaskuosoitteet

Nimi
Verkkolaskuosoite
Operaattori-
tunnus
Välittäjä
Vastaan-
otto
Lähetys
Keva
TE003701193430
003701011385
Tietoevry Oyj
kyllä
kyllä
Keva,
Vakuutus-
lääketiede
ja kuntoutus
TE0037011934301
003701011385
Tietoevry Oyj
kyllä
ei
Keva,
vuokraus
TE0037011934302
003701011385
Tietoevry Oyj
ei
kyllä

Keva, sähköpostilla lähetettävät laskut

Sähköpostilla lähetettävien laskujen on oltava pdf-muotoisia ja mahdolliset laskuun kuuluvat liitteet on sisällytettävä samaan tiedostoon varsinaisen laskun kanssa. Eri laskut lähetetään erillisinä tiedostoina. Laskut voi toimittaa osoitteeseen ostolaskukeskus(at)keva.fi.

Keva, Vakuutuslääketiede ja kuntoutus, paperilaskut

Paperilaskujen skannausosoite
Keva
00087 KEVA

Tietoturva

Keva ei koskaan pyydä asiakkaitaan ilmoittamaan henkilötietojaan tai maksuyhteystietojaan puhelimessa, tekstiviestillä tai sähköpostilla. 

Älä koskaan luovuta pankkitunnuksia tai salasanojasi kenellekään, äläkä anna valtakirjaa tai tilitietoja tekstiviestillä tai sähköpostilla. Älä myöskään avaa linkkejä tällaisista viesteistä. Jos saat tällaisen viestin, poista viesti.

Miten asioin turvallisesti eläkeasioissani?

Eläkkeen maksua varten voit ilmoittaa tilinumerosi turvallisesti Omat eläketietosi -palvelussa. Pyydämme tilitiedot eläkkeen maksamista varten aina kirjallisesti tai sähköisesti tunnistautuneena Omat eläketietosi -palvelun kautta. Emme koskaan pyydä tai ota vastaan tilinumeromuutoksia puhelimitse, tekstiviestillä tai sähköpostilla.

Jos Omat eläketietosi -palvelun käyttö ei ole sinulle mahdollista, voit toimittaa maksuyhteystietosi Kevaan postitse kirjallisena joko omalla tai edunvalvojan allekirjoituksella varustetulla ilmoituksella. 

Myös muita eläkeasioitasi hoidat turvallisesti kirjautuneena Omat eläketietosi -palvelussa tai kirjepostilla.

Jos tarvitset apua verkkopalvelumme käytössä, voit soittaa puhelinpalveluumme 020 614 2837. Voit olla yhteydessä edellä mainittuun numeroon myös epäselvissä tapauksissa.

Keräämme Kevassa palautetta asioinnista monessa eri asiointikanavassa

Saatat saada meiltä palautekyselyn asioituasi Kevan kanssa, esimerkiksi soitettuasi puhelinneuvontaamme, saatuasi meiltä eläke- tai etuuspäätöksen, osallistuttuasi webinaariimme tai asioituasi verkkopalvelussamme. Lisäksi sinulla on mahdollisuus antaa palautetta meille milloin tahansa palautelomakkeen (Webropolsurveys.com) kautta.

Asiakaspalautteita käsittelee Kevassa suuri joukko ihmisiä osana omaa työtään. Palautetta kertyy vuosittain työnantajilta ja henkilöasiakkailta yhteensä yli 50.000 kappaletta. Suuresta määrästä huolimatta kaikki palautteet käsitellään. Palautteiden luokittelussa meitä auttaa myös tekoäly.

Palautteista tehdään säännöllisesti yhteenvetoja, joita käsitellään eri palveluita kehittävien asiantuntijoiden kesken, tiimien kokouksissa ja johtoryhmissä. Myös Kevan hallitus seuraa palautteesta koostettuja, asioinnin vaivattomuutta ja palveluiden suosittelua mittaavia koostelukuja.

Suurin osa palautteesta kerätään nimettömästi, eli palautteen antajaa ei tunnisteta. Mikäli nimesi tai yhteystietosi kuitenkin yhdistetään antamaasi palautteeseen, siitä kerrotaan erikseen palautelomakkeella. Tietosuojan varmistamiseksi toivomme myös, että et jätä henkilötietojasi palautekstin joukkoon.

Palautteiden nimettömyyden ja suuren määrän takia emme valitettavasti voi vastata jokaiseen saamaamme palautteeseen. Poikkeus tästä on yleinen palautelomake (Webropolsurveys.com), jolla sinun on mahdollisuus jättää meille palautteen yhteydessä yhteystietosi ja pyytää antamaasi palautteeseen vastausta. Voit jättää palautelomakkeella meille huomioita jonkin asian toimivuudesta tai toimimattomuudesta, sekä kehittämisehdotuksia ja kiitoksia onnistumisista.

Älä kysy palautelomakkeella omista eläkeasioistasi, niihin liittyvissä kysymyksissä voit aina olla meihin yhteydessä tietoturvallisen Omat eläketietosi -palvelun kautta tai työnantajilla käytössä olevan Työnantajan verkkopalvelun kautta.

Asiakaspalautteen ansiosta tiedämme, missä olemme onnistuneet ja kuinka voimme kehittää palveluamme entistäkin paremmaksi. Kiitos kun annat meille palautetta!