Kevalle jälleen erinomainen tulos asiakastutkimuksessa

Keva Palvelut
Keva Palvelut

Kevan työnantaja-asiakkaat ovat entistä tyytyväisempiä työeläkevakuuttajansa toimintaan ja palveluihin. Syksyn 2024 aikana toteutettuun asiakastutkimukseen osallistui lähes 400 työnantajan edustajaa.

Tutkimuksessa kartoitettiin työnantajien kokemuksia Kevan toiminnasta ja yhteistyön toimivuudesta.

Asiakastutkimus kohdistettiin Kevan työnantaja-asiakkaille, eli kunta-alan, hyvinvointialueiden, kirkon, valtion, Kelan ja Suomen Pankin edustajille.

Kevan tutkimuksen toteutti Kulmia Insight.

Asiakkaat aiempaa tyytyväisempiä yhteistyöhön Kevan kanssa

Asiakkaiden tyytyväisyys Kevan toimintaan on jatkanut kasvuaan. Yli 86 % vastaajista arvioi, että Keva on onnistunut toiminnassaan hyvin tai erinomaisesti.

Kuva: Entistä useampi asiakas kokee, että Keva on onnistunut toiminnassaan hyvin tai erinomaisesti (Kuvalähde: Kulmia Insight)

Kulmia Insight.png

Aiempaa useampi myös suosittelisi Kevaa eläkevakuuttajana. Suositteluhalukkuus eli NPS arvo oli tuloksissa nyt 58, eli hyvällä tasolla (2023 NPS 57, 2020 NPS 44, 2019 NPS 29).

Työnantaja-asiakkaat kokevat Kevan luotettavana ja asiantuntevana kumppanina.

Tukea työkykyjohtamiseen ja asiantuntevaa palvelua

Työnantaja-asiakkaat arvostavat Kevalta saamaansa työkykyjohtamisen kehittämisen tukea, luotettavuutta, asiantuntemusta ja hyvää palvelua.

Kevan palveluita pidetään hyödyllisinä ja ne saivat asiakkailta kiitosta. Vastaajat nostivat esiin muun muassa Kevan Kestävää työelämää -hankkeessa tuotetut uudet palvelut ja sisällöt sekä Kevan työnantajille tarjoamat koulutukset.

Myös tyytyväisyys tiedottamiseen ja yhteydenpitoon on vahvistunut entisestään. Proaktiivista vuoropuhelua toivotaan myös jatkossa. Työnantaja-asiakkaat toivovat lisäksi tukea tiedolla johtamiseen ja entistä räätälöidympää tietoa oman toiminnan suunnittelun tueksi. Kevalta toivotaan myös palveluiden kehittämistä edelleen.